Het thema van dit jaar is: “We are all connected – We zijn allemaal verbonden”

Vanaf 1 decemer is een selectie van de regionale winnaars te zien in bibliotheek Leidschenveen

Een van de doelen van Lions Clubs International is het tot stand brengen en in stand houden van begrip tussen de volkeren van de wereld. Dit is ook de missie van de VN. Met alle beperkingen vanwege de coronacrisis, deden vorig jaar 4900 kinderen van 135 scholen in Nederland, en honderdduizenden over de hele wereld mee aan deze tekenwedstrijd.

De winnende poster van Nederland wordt naar de het hoofd- kantoor van Lions Clubs International in Oak Brook in de Verenigde Staten gestuurd. De 24 beste posters komen in deze internationale finale in beeld. De uiteindelijke winnaar mag met twee begeleiders naar New York afreizen en wordt daar feestelijk onthaald met, om te beginnen, een rondleiding door het VN-gebouw. Daarnaast ontvangt de winnaar een cheque van $ 5.000. De andere 23 tekenaars krijgen een prijs van verdienste van $ 500. De einduitslag wordt in maart 2022 bekend gemaakt.